Полезные материалы

"Обская Заруба 2018": звіт команди "HolyBaits"

1. Перший тур, 49 стартовий номер
  2. Другий тур, 3 стартовий номер
  3. Нагородження
  4. Подякою
  5. Таблиця

"Обская Заруба 2 018" - це турнір, до якого ми готувалися не шкодуючи ні сил, ні коштів.

Так склалося, що в минулорічній "Заруба", яка була першою, я був у складі організаторів. Мені довелось побачити все зсередини і зовні. Це було, безумовно, гарний початок. Я знав, що після такого старту все піде тільки в гору і в цьому році "Заруба" буде вже не той. Так і склалося - + 30 екіпажів, + кілька екіпажів-представників інших міст: Кемерово, Омськ, Томськ, Ішим, Красноярськ, Барнаул, + величезна кількість організацій, що бажають підтримати цю подію, в рибальському світі нашого регіону, спонсорством.

Вектор було поставлено - підготовка повинна бути грунтовної, що не поверхневої, вона потребує багато часу, але це потрібно зробити. Ми почали тренування за два тижні. Насамперед, потрібно було визначитися з ділянкою річки, навколо якого ми будемо будувати свою ловлю. І тут все прийшло досить скоро - я дуже люблю ділянку Юрт-Ора - ПП - напевно, це мій улюблений ділянку річки, на якому за останні два-три роки, я дізнався, практично кожен куточок і кожну добру місце лову. Безумовно, для мене особисто, ця ділянка була і є, найкомфортніший - на ньому нам довелося б працювати на порядок менше, і набагато більше часу приділити безпосередній ловлі на тренуваннях, набиваючи якусь статистику. Але ... Було очевидно, що:

1. Ці місця відомі багатьом
  2. Ці місця будуть вибиті на тренуваннях грунтовно
  3. Абсолютна більшість екіпажів зі слабосилими моторами, остануться десь тут
  4. Номінація "Найбільша жива риба" теж, швидше за все, залишить кого-небудь в цій акваторії
  5. Ті, хто підійде до змагань без тренувань зовсім - будуть тут

Всі ці фактори на корені знесли думка про те, що відпрацьовувати цю ділянку річки на тренуваннях має хоч якийсь сенс. Місця нижче, мені були ізветность остільки-оскільки - я знав їх основними точками: це заостровние ділянки до Белояркі і ділянку річки за косою в Дубровине. Ще нижче - місця, які я не знаю, можна сказати зовсім - на річці в Ташаре я провів один єдиний день у своєму житті, але свідомо було зрозуміло, що ця ділянка перспективний. Тут потрібна була якась золота середина і ми, з огляду на швидкість нашого плавзасобу, вибрали для себе ділянку річки від Белояркі до наближеного до Ташаре ділянки, при цьому основну заостровную точку на Белоярке ми мілини одразу, так як це занадто популярне місце, на якому в вихідний день просто нічого робити. За середніми підрахунками, у нас вийшло, близько 35-40 хвилин від місця старту в одну строну і близько 45-50 хвилин в зворотний. Ми порахували це оптимальним і почали тренування.

Безумовно найкращим місцем на цій акваторії, я знав одне, але дуже поверхово. Дізнався я про нього відразу після торішньої "Заруби", коли один з учасників, а за сумісництвом, наш добрий товариш Паша, привіз з тих країв до зважування рекордний улов. До цього, я просто туди жодного разу не спускався. Після ж, я ловив на цій точці двічі і бачив упіймання гарної риби. Ще до старту наших з Сашком тренувань, я запитав у Паші, чи розраховує він це місце в цей раз. За моїми, на той момент, досить поверховим, знань цієї точки, два-три екіпажі на ній вбили б весь сенс її тренувати. Але, безумовно, вона приваблювала мою увагу до цієї акваторії найбільше. Паша тоді сказав мені, що все буде залежати від тренувань.

Оскільки в нинішній ситуації ми обидва про цю точці знали, ми вирішили з'їздити на спільну рибалку на Пашин комплекті, саме в це місце. Риболовля виявилася на належному рівні, але обстановка на річці була іншою і причиною тому було було кілька чинників, перераховувати які я не буду. Перспективну ділянку річки в цьому місці великий, і я б навіть сказав, що дуже великий. Зразкові цифри це близько 400 метрів від берега і близько 1 км вздовж нього - все це ділянка, на якому при різному рівні води, концентрується основний кількість риби - тут є все і прибережна канава з корчами, з поглибленням і помірним перебігом, і ділянку з піщаними барханами, і невеликі кам'янисті коси, і пупи на хорошому перебігу, і тривалі ділянки з перепадами глибин 2,5 м - 3 м - 3,5 м - 4 м - іншими словами, тільки на цьому відрізку річки, при щільному його вивченні , можна було зловити всю рибу: окунь, судак, щука, язь.

Воно являє собою галявину з плином, від слабкого на ділянці при поперечної косі, до помірно-сильного на максимальному видаленні від неї вниз за течією і в безпосередній близькості до основного руслу річки.

Після того, як ми вийшли на воду і встали на торішню точку, я побачив, що ситуація на ній трохи інша, як за силою течії, так і, імовірно, по рельєфу дна, наскільки я міг судити по відбитих дна приманкою. У ехолот я в той день не дивився. Паші також не сподобалося те, з чим він зіткнувся і ми почали шукати місце на ділянці, на якому можна було б спробувати половити. І дуже швидко ми це зробили. Спочатку, визначили де стоїть щука, потім знайшли непогану постановку при якій і риба ловилася краще, і зачепів було на порядок менше. У всякому разі, для мене це виглядало так, можливе, що Паша знав всю цю ділянку, як свої п'ять пальців, але не подавав виду, зберігаючи спортивний інтерес)

У той день ми закінчили риболовлю в обід, з безліччю упіймань нормальної залікової риби. Це і була моя перша тренування, на якій я відразу відзначив, що просто приїхати і встати на точку за старими орієнтирів в цей раз не вийде, що доведеться грунтовно працювати над цим місцем, і що в подальшому ми з Пашею, швидше за все, все таки зустрінемося тут, і це буде вже не той шматок перспективного ділянки, на якому під час минулорічної "Заруби" проходила Пашина ловля. У той день ми закінчили риболовлю в обід, з безліччю упіймань нормальної залікової риби

Після ми з Сашком склали план - насамперед визначити всі найперспективніші лову ділянки річки в радіусі 5 км вгору і вниз, отрисовать кожен з цих ділянок, набити максимум цікавих точок в ехолот - як по рибі, так і по рельєфу з плином. Наступним кроком почати щільно "бити" ці ділянки, приділяючи їм максимум часу, при цьому постійно перевіряючи ділянку, на якому ми з Пашею вже половили рибу. І в третю чергу - знайти хоч якісь стоянки судака.

Рельєф був відмалювали і докладно мною розібраний. Через тиждень, за результатами декількох днів тренувань ми визначили, що основне місце стабільно і постійно видає нам залікову рибу в кількості, будь то ранок, день або вечір. Дві коси в безпосередній близькості, також дають рибу, але вони набагато менш стабільні і риби 2,5 кг + ми на них не бачили, хороші ділянки при островах за селом не дали нам рибу, судак був спійманий один і, швидше за все, випадково, тому це питання було не вирішене. Рельєф був відмалювали і докладно мною розібраний

Настав час "Х" - понеділок вечір. Це той час, в яке було вирішено виїжджати на річку і вже не повертатися додому до "Заруби". Це був, напевно, один з найскладніших моментів - залишити сім'ю на тиждень, заради "якийсь риболовлі". У понеділок ввечері ми були на березі в місці лову, в цей же день, вийшли на годинку перевірити основну точку (вона працювала не дивлячись на істотний спад рівня води), а з вівторка почали щільні тренування вже, безпосередньо, перед змаганнями. На базу було вирішено заїжджати в четвер.

Якраз в цей тиждень почався сильний спад рівня води, який ми, в принципі, припускали. Чи не припускали, хіба що, таку швидкість падіння. І вже у вівторок вранці, під час заходу на основну точку, ми зіткнулися з тим, що рибу на ній не зловили - вперше за 5-6 разів лову на ній. Те ж відбулося і ввечері, при тому що найближчі точки, як давали якусь рибу, так і продовжили. Ще, у вівторок, при черговому проході по ділянці річки, за пупком з каменів і набутих між ними гілок, я побачив 5-6 силуетів, які здалися мені Судакова, виходячи з місця, на якому вони були виявлені. При першій ж постановці, і занедбаності на знесення, так щоб приманку плином заносило за пуп, за кілька проводок я отримав ті самі Судакові клювання, а дві риби були доставлені в човен. Якраз в цей тиждень почався сильний спад рівня води, який ми, в принципі, припускали

Більше ми це місце не мучили, але записали його в актив, не маючи на нього особливих надій, так як рибу на ньому я побачив після, напевно, 10-ій проходки по цьому місцю - було зрозуміло, що зараз він тут є, а завтра , скоріш за все ні. Більше ми це місце не мучили, але записали його в актив, не маючи на нього особливих надій, так як рибу на ньому я побачив після, напевно, 10-ій проходки по цьому місцю - було зрозуміло, що зараз він тут є, а завтра , скоріш за все ні

У середу ми зіткнулися з тим, що акумулятор живить ехолот у нас сіл, і ми вирішили, що проведемо половину дня на річці без нього, приділивши час, переважно, основний точці. Вода, тим часом, впала ще. Ставши на місце, ми відразу помітили, що тут відбулися принципові зміни. Коса сильно вийшла назовні, протягом в нашому місці дуже ослабла, під берегом замість суцільного прямого течії, з'явилася обратка, фонова глибина різко впала. І якщо раніше, тут ми іспользовлі ваги 20-24 грама, добиваючись тривалої сходинки з приманками, які ми порахували оптимальними, то зараз з ними ж, для тієї ж сходинки потрібно було ставити 12-14. Але ж ми тренували на цій ділянці саме це місце. Просто тому, що воно жодного разу до цього не показало нам, що саме зараз тут має сенс напрацьовувати щось ще. Клювань на точці не було жодної вже другий день, і видимі зміни на ній дали зрозуміти, що вона відмерла.

До змагань тим часом, залишалося 2 дні, і добу нам потрібні були для зарядки акумулятора. Ми виїхали на базу на день раніше, в середу ...

Думки були дуже важкими - від неймовірно стабільного клювання протягом двох тижнів, за два дні змагань ми прийшли до того, що у нас в активі пара дуже середніх точок, з якими нам навряд чи що-небудь світить. Я розумів, що зараз вже нічого іншого не натренувати. У четвер ми перевірили час ходу від бази до нашої акваторії і назад за фактом, і переконалися, що цифри приблизно ті, що передбачалися.

У п'ятницю я провів тренування один, тому що Сані потрібно було їхати в місто. Човнів спортсменів на цій акваторії було багато. Від безвиході, після затримання якогось випадкового язя на одній з невеликих локальних кам'яних кіс, на ділянці навколо якого ми побудували свій план, я пішов з ехолотом по різним старим і новим точкам від Дубровине до Пошти. Бачив багато перспективних місць, бачив що деякі старі точки виглядають як і раніше робітниками, на деяких бачив упіймання риб іншими рибалками, але ні на одну з них я ньому міг поставити, тільки виходячи з того, що побачив. Потрібна була якась статистика, потрібно було знати про місце саме особистими упіймання в цей час. Все було дуже сумно ...

Увечері приїхав Саня, ми сіли і вирішили, що кращого, ніж є на даний момент у нас немає і розпорошуватися на інші акваторії в змагальне час ми не будемо. Є ділянка річки, що вже, дійсно, добре нам відомий - ми будемо дотримуватися того плану, який у нас був, нехай і крайні два-три дня показують нам, що на колишню ловчу точку ми не повернемося і доведеться фантазувати на ходу.

Перший тур, 49 стартовий номер

Почалося! Почалося

Стартуючи в останній двійці, ми узяли курс на свою акваторію, з планом насамперед встати на пуп, під яким були упіймання судаків, приділити цьому місцю годину і перейти на одну з кіс поблизу, де передбачалося чекати виходу щуки. Цей план не особливо нас надихав, але нічого кращого на той момент не було. Добравшись до того самого пупа, простоявши близько години на точці, жодної покльовки судака на ній не було, що не дуже мене дивувало. Зате, близько 9 ранку у нас за спиною почалися виходи щук на поверхню. Спочатку одна, потім інша, за нею третя і четверта - і це було для нас великим подивом - ми не бачили тут виходів щуки вже три дні! Ми переставляємо вище, орієнтуючись на п'ятак, де були виходи, встаємо за тим же принципом, що був напрацьований на старій точці - постановка по верхній брівці - зліва берегова канава, праворуч рельєфний стіл, на який виходить риба і тут понеслося.

Клювання за поклевкой, сходи багріння, свічки і все, що завгодно. В цей день я злив близько 6-7 кг риби у підсаки, це одна зачетвера, яка вийшла на свічку прямо біля борту і струсила гачок з пащі, і двушка, яка зійшла з-за мого безглуздого виведення на адреналіні, одна трійка промахнулася по Сашиному стримеру і подбагрілась трохи нижче зябрової кришки. Її речі, ми про всяк випадок сфотать і відправили суддям, на випадок якщо раптом ми щось неправильно зрозуміли. Клювання за поклевкой, сходи багріння, свічки і все, що завгодно Діма пояснив нам, що ця риба в залік не піде і вона пішла назад в річку.

Ще було 2-3 трохи незачетних риби, а замаркированного ми, в цілому, 7 щук. Піймавши 3, згодом, ми їх все трохи укрупнили. У планах було залишити хвилин 30 на окуня, але по факту ми не витримали таймінг, а за 10-15 хвилин, вже під базою, ми не встигли його знайти. Наш результат першого туру виявився 6324 гр. Реальним в цей день для нас було привезти + - 9000 гр, але фартуна була на нашому боці тільки частково.

Благо, Саня в цей день просто дав жару і зробив наш результат за допомогою стримера 15 см, які робить Андрій Ipsum2003. Ми дуже любимо ці приманки, а Саня так взагалі їхні затятий фанат, який вірить в них навіть ще більш безумовно, ніж я. Він просто не міг не зловити на них рибу)

Це був дивний дня. З одного боку, був привід порадіти, бо вдень раніше руки вже опускалися, сьогоднішній результат показав нам, що риба просто змістилася трохи нижче, де глибина і протягом відповідали тим, що були на місці основної точки під час тренувань. Ми багато разів припускали цю ситуацію, але жодного разу, не вийшло подвердить її на ділі. З іншого - ми дуже конкретно відчували, що могли бути сьогодні в трійці, а то і в двійці.

В цілому, натхнення було і надії на наступний день зростали! Ми знали, що частина екіпажів, які показали хороший вагу в перший день, зіллються в другій, а наша 6-а строчка, дозволяє нам боротися за призи.

Другий тур, 3 стартовий номер

У неділю ми прибули на точку першими і це було одне з найбільших здивувань цього ранку. Справа в тому, що в суботу, команда "Team Relax" заходили на наші місця і бачили наші упіймання і сходи гарної риби. А судячи з їх пересуванням по точці, склалося враження, що чітких відпрацьованих точок у них немає. Сьогодні, тільки ми пройшли Пошту, корабель релакс обійшов нас, як стоячих, та ми були впевнені, що наша постановка буде зайнята. Але приїхали ми на абсолютно порожню галявину і з великим задоволенням зайняли свою точку. Близько 8 ранку почалися виходи щук на поверхню, тут же, і тривало це близько години. Жодної клювання за цей час ми не отримали. Ми продовжили чекати.

10 ранку - і жодної покльовки. Чекаємо. 11 ранку, я в жартівливій формі задаю питання екіпажу, який другий день місить з нами одну акваторію: "Ну що, хлопці, буде сьогодні вихід риби або вже немає?" На що отримую відповідь, який сам вже давно почав розуміти - »Сьогодні вже не буде". Під виходом я мав на увазі вихід риби на рельєфний стіл, з якого ми завжди і ловили щуку в цьому місці. Я здогадувався, що щука коштує в канаві, але з якихось їй відомих причин, не бажає виходити з неї і ганяти рибу. Пропоную Сані зміститися, буквально на п'ять метрів до берега, тим самим зберегти старе місце, на випадок виходу щуки, і поиметь можливість обстріляти канаву, в тому числі вздовж свала з внутрішньої його сторони. Ми зміщуємося, не отримуємо клювань уздовж свала, а при закиданні в берег під корчі щучка кусає хвіст моєї приманки - це Keitech Mad Wag 7 ". Я закидаю ще раз і отримую щось подібне.

Слідом кардинально міняю приманку на малесенький Lunker City, і з першої ж закидання отримую клювання кілошкі. Фуф ... 4,5 години в молоко і ось вона клювання і риба в залік! Трохи видихнули.

Вирішили піднятися вище і Прокидайся в берег. Мені особисто складно займатися такою сліпою ловом - цієї канаві, як такої, ми не приділяли часу зовсім, і вже через 15-20 хвилин нами було прийнято рішення зміщуватися на натреновану нами косу в безпосередній близькості від нас.

Залишайся година до нашого виходом в сторону бази. Ми стаємо на косу, на нижню ее часть, де в течение Досить сильне и Саня відразу бере судачка в залік. Ми подорожуємо на середину частина коси, з більш помірнім течкой и знімаємо з неї щучку в залік. Слідом піднімаємося на косу, пробіваємо ее вздовж и поки я перекидав з Сашком словами, несподівано, підсаджується хороша риба, я встігаю Побачити три важкі потяжки, крикнути "Є", як вона тут же сходити. Нерви! Часу залішається хвилин 15, ми хльостаю Цю косу, но клювань немає. Усе! Час віходити. Останній закид. Я вікідані приманку, чекаю Падіння, но вместо Падіння я отримайте удар - и це третя щучка в залік, на последнего занедбаності. Маркуємо, що заводяться мотор и мчимо до бази. Ми взяли хвилин 15-20 в запас и прибутку немного Ранее. Встали навпроти бази на закоске, и я почав обкидали его Кароліною, щоб закрити п'яту рибу. В одному місці намацав окуня, но ВІН сходити. Час 13:55, годину віходити на фініш, я роблю Крайній закид, окунішка сідає, доходити до човни, по лінійці Рівно 15 см - маркуємо, що заводяться мотор и фінішуємо про 13:58. З цього божевільного дня, Який БУВ немов проклять більшу часть туру, ми Вийшла закриті 5-ма рібамі, хай та невелика. Ми вже зрозуміли, що перше місце ми остаточно втратили, але надія на місце в трійці нас не покидала. Залишайся година до нашого виходом в сторону бази

Як мені розповіли пізніше, мої здогади з приводу щуки на основний точці підтвердилися, так як після нашого відходу на косу, команда Team Relax знову прибула в ті місця і зняла своїх риб в тій самій канаві - це був день, коли риба просто не хотіла виходити з неї.

А ще був східний вітер, і як нам сказав днем ​​раніше екіпаж "На гачку", Саша і Гена - "Вітер схід - риба під кусток". Щодо цього конректного місця - це виглядало саме так.

Наш вага до заліку в другий день склав 4578 грам.

Нагородження

Як показала таблиця, саме той самий окунь, спійманий за 4 хвилини до фінішу, підняв нас на 4 місце. Ми були дуже близько до третього місця, а й настільки ж близько до п'ятого. Товариші спортсмени - беріть цей приклад на замітку. Закривайте всі, що можете закрити - це може вплинути на підсумковий результат. Як показала таблиця, саме той самий окунь, спійманий за 4 хвилини до фінішу, підняв нас на 4 місце

Що сказати ... Чи раді ми 4-му місцю? Скоріше так ніж ні. Ми відпрацювали суворо по своїх тренувань, нічого не вигадували під час турів, на мій погляд, досить вірно побудували свій план. Відверто кажучи, я знав, що наше основне місце, в тій частині, де воно працювало зараз - не принесе нам по-справжньому трофейної риби, хіба що дуже випадковим чином. Але в гонитві за стабільної трофейної рибою, великою була шанс просто втратити час. Тут же ми напрацювали вкрай стабільну точку і кілька нормальних відхідних шляхів, на непередбачене обставина, один з яких нас врятував у другий день. Звичайно, трохи прикро, що до медалі нам також не вистачило зовсім небагато везіння. Але це спорт. Сказати чесно, ми вичавили з цих двох днів свій максимум. Не маючи точок з трофеями, на середньої стабільності ми обійшли 45 екіпажів і це нормальний результат. Що сказати

Подякою

Хочу сказати спасибі своєму напарникові Сані Сірих, за те що терпів мене протягом цих, часом, нервових днів. Дякуємо всім учасникам, хто приїхав позмагатися! Спасибі хлопцям з вацап-чату про "Мідій", завсідників спортивних заходів, з ким ми проводили прикольні вечора на базі. Спасибі організаторському складу за відмінну платформу, на якій, дійсно, можна перевіряти свої навички в спортивному лову риби, за майданчик для зустрічі однодумців, за роботу, яку ви провели! Дякую спонсорам, які підтримали цей захід величезною кількістю цінних призів - я особисто, і багато інших, коли буде потрібно товар, підемо за ним в ваші магазини! Спасибі всім за атмосферу справжніх змагань, за доброзичливий підхід до них, за посмішки на обличчях, які я спостерігав від початку і до кінця "Низовской Заруби 2018"!

Окремо дякую компанії-виробник спеціалізованого одягу для полювання та риболовлі " Graff-Russia ", Які підтримали нашу команду в цьому році. Багато в чому, результат, якого ми добилися - це заслуга цих хлопців, адже комфорт при лові риби - одна з головних складових успіху. Спасибі" Graff "! Окремо дякую компанії-виробник спеціалізованого одягу для полювання та риболовлі    Graff-Russia   , Які підтримали нашу команду в цьому році

Висловлюю подяку користувачу нашого сайту Максим-Кузбас, за те, що підтримав у цьому сезоні нашу команду своєю продукцією, якої ми вкрай задоволені. Максим виробляє чебурашки, з відповідальним підходом до справи - це акуратне виконання, суворо чіткий вагу, відповідний заявленому, скріпка з нержавійки з правильними загинами і стабільність виконання від чебурашки до чебурашці. Максим, велике спасибі тобі за підтримку - рекомендую твої чебурашки всім друзям, абсолютно щиро! Висловлюю подяку користувачу нашого сайту Максим-Кузбас, за те, що підтримав у цьому сезоні нашу команду своєю продукцією, якої ми вкрай задоволені

Може комусь буде цікаво, додаю карту з фрагментом основного місця лову, навколо якого ми будували свій план дій: Може комусь буде цікаво, додаю карту з фрагментом основного місця лову, навколо якого ми будували свій план дій:

Стрілочкою позначений напрямок течії. У зоні номер 1 ви бачите фрагмент підстави поперечної коси, яка перекриває основну течію в цьому місці, роблячи його помірним за нею вниз за течією. Ця зона, практично не має тяги. Зона номер 2 уміщає в собі край тієї самої коси, відповідно, глибина в цій зоні - це щось середнє між основною фонової глибиною на ділянці і самої косою. Перебіг тут, до різкого спаду води було помірним. Жовтим овалом я зазначив приблизний ділянку, де відмінно ловилася щука протягом двох тижнів до змагань, виключаючи крайні 3 дня. У зоні 3 протягом вже сильніше, глибина більше. Після падіння води, зона лову змістилася в цей сектор, в якому зеленим овалом я позначив приблизне місце, на якому в суботу (перший день змагань) ми зловили більше 20 кг щуки. По карті все досить добре читається - тут просто збереглася зручна глибина. До речі, ділянка відмалювали під час більшого рівня, тому в середньому, це мінус метр від зазначених на ньому цифр, сьогодні.

Рожевої зірочкою я помітив кам'янистий пуп з гілками по звалити, за яким в один з днів я помітив скупчення судаків і зловив їх. Фіолетовою зірочкою я помітив кам'янисту косу, на якій був спійманий язь.

Всі позначки дуже умовні і зроблені на око на швидку руку, але за великим рахунком вони відображають реальну ситуацію на цій ділянці річки.

Таблиця

Ну ось, мабуть, і все. Якщо ви дочитали до цих слів, ви - герой!) Можливо, це виглядає, як бла-бла, так як місце не призове, а слів дуже багато - але мені хотілося розповісти, як пройшли ці дні і сказати спасибі тим, хто все це створив. Це, дійсно, великий захід, яке підстьобує людей на серйозний підхід до справи. До зустрічі всім на "Низовской Заруба 2019"! А поки, точите гачки, панове)

PS Хотів прикріпити фото і відео з упіймання і красивими свічками, безпосередньо з турів, вони на мій погляд, просто необхідні тут, але технічно поки немає можливості цього зробити, на жаль.

Анку, я в жартівливій формі задаю питання екіпажу, який другий день місить з нами одну акваторію: "Ну що, хлопці, буде сьогодні вихід риби або вже немає?